Alla inlägg under juli 2019

Av Amanda Berntsson - 26 juli 2019 16:27

Då har vi bestämt oss för att ta en ekonomisemester och ta och se oss omkring i det vackra Sverige. Planen är att jag och min man ska bo i ett tält och våra 2 barn i ett annat. Vi turas om att säga var vi ska köra och så ta vi oss framåt genom Sverige, landskap för lanskap. 


Vi får se hur länge vi orkar, det kan bli hur som helst det här. Vi startar ifrån Skåne och första anhalt blev en sjö i Blekinge. Rackarns vad vackert. På kvällen blev det en roddtur och lite letande efter blåbär som vi ska ha till frukost. Lite kortspel vid lägerelden blev det också riktigt mysigt. Har bestämt oss för att stanna här en natt till och se oss omkring lite. Finns riktigt bra cykel- och vandringsleder i Blekinge har vi sett. Nästa år får nog bilen stanna hemma men i år tänkter vi ta och förflytta oss lite större sträckor så kan vi utvärdera och ta det vi finner bäst till dess.


Godnatt och sov gott.

 

Av Amanda Berntsson - 18 juli 2019 09:34

Nu är det nära semester. Kassan är lite låg så frågan är vad familjen kan hitta på att göra med begränsad budget. Man skulle kunna låna lite pengar, kikade på lånaguiden vad det finns att göra. Men att ta ett nytt lån för att semestra och sen ha det att betala av hela hösten är inte så lockande. Möjligtvis ska jag se om jag kan samla några lån få ner räntan och sen semetra för de pengarna. Känns dock som lite mer långsiktigt projekt.


Nä det får nog bli ett gäng lottorader och hoppas på storvinsten. Under tiden blir det nog någon form av camping i den svenska naturen. Det är aldrig så dumt och kanske det allra bästa ändå.

Justa campingställen har jag hittat hos i denna artikel hos aftonbladet campa i Sverige


Tält På Ullig Ihålig, Tält, Camping, Sjö

Av Amanda Berntsson - 16 juli 2019 17:24

Då har man blivit med blogg. Tänker mest ha denna för att lära mig hur det fungera och skriva av mig lite om diverse saker.


Sitter idag mest och tittar ut, regnar, semester på fredag, hoppas det blir lite bättre till dess. Annars får man väl se till att hitta lite bra filmtips någonstans. Det får bli eftermiddagens uppdrag.


Chefen har semester   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards